Fragen ums Semesterticket | Questions about the semester ticket

18. Mai 2021|

**english below**
Liebe Studierende,
der AStA hat an das Studierendenparlament einen Antrag zur Änderung der Beitragsordnung gestellt, um diese an den Semesterticketpreis für das kommende Wintersemester anzupassen. Dieser Antrag wurde vom Studieredenparlament nicht angenommen. Heute Abend berät sich das Studieredenparlament darüber, wie es fristgerecht zur Rückmeldungsphase einen Beschluss zur Anpassung der Beitragsordnung herbeiführen kann, damit auch im Wintersemester das Semesterticket gesichert ist.
Dear fellow students,
the AStA has submitted a motion to the student parliament to amend the contribution regulations to bring them into line with the semester ticket price for the coming winter semester. This motion was not accepted by the student parliament. This evening, the student parliament will discuss how it can bring about a resolution to amend the contribution regulations in time for the re-registration phase, so that the semester ticket is also secured for the winter semester.