Studierendenparlament beschließt Semesterticket | Student parliament decides on semester ticket

18. Mai 2021|

**english below**

Studierendenparlament beschließt Semesterticket

In den vergangenen Tagen gab es einigen Trubel rund um das Semesterticket für das kommende Wintersemester. In einer Entscheidung im Umlaufverfahren war keine Mehrheit für die Anpassung der Beitragsordnung zustande gekommen. Diese regelt die Beiträge der Studierenden an die Studierendenschaft inklusive des größten Postens – des Semestertickets. Auf der heutigen Sitzung wurde mit hoher Anteilnahme aus der Studierendenschaft schließlich doch dem AStA Antrag auf Anpassung der Beitragsordnung zugestimmt. Demnach können wir nun die Verträge mit allen Partner*innen unterzeichnen und das Semesterticket auch für das kommende Semester sichern.

Euer AStA

____________________________

Student parliament decides on semester ticket

In the past few days, there has been some hullabaloo about the semester ticket for the coming winter semester. In a decision made by circular, no majority was reached for the adjustment of the contribution regulations. This regulates the student contributions to the student body, including the largest item – the semester ticket. At today’s meeting, the AStA motion to amend the contribution regulations was finally approved with great participation from the student body. We can now sign the contracts with all partners and secure the semester ticket for the coming semester.

Your AStA