Wir suchen eine*n Hochschulsportbeauftragte*n für die Universität Siegen | We are looking for a university sports representative for the University of Siegen

11. März 2022|

Liebe Kommiliton*innen,

wir suchen eine*n Hochschulsportbeautragte*n  für die Universität Siegen. Voraussetzungen dafür gibt es erstmal keine, außer, dass ihr eingeschriebene*r Studi seid und euch für Sport und Politik begeistert. Zu euren Aufgaben würde gehören:

• Beratung und Unterstützung bei der Ausgestaltung des Sportangebotes
  • Vertretung in den Gremien mit Sportbezug
  • Teilnahme an Mitgliederversammlung des Allgemeinen Deutschen Hochschulsportverband und der Landeskonferenz Hochschulsport NRW
  • Ansprechperson für Studierenden mit sportbezogenen Anliegen
  • Gerne auch Zusammenarbeit und Kooperation mit Allgemeinem Studierenden Ausschuss (AStA)

Support erhaltet ihr auf studentischer Ebene gerne von dem AStA, auf Universitätsebene von der Zentralen Betriebseinheit Sport und Bewegung (ZB-SB). Es ist zu erwähnen, dass dies ein unbezahltes Ehrenamt ist! Bei Fragen könnt ihr euch gerne beim AStA melden!

Dear all,

We are looking for a university sports representative for the University of Siegen. There are no requirements for the time being, except that you are a registered student and enthusiastic about sports and politics. Your tasks would include

• Advising and supporting the organisation of the sports programme
  • Representation in sport-related committees
  • Participation in the General Assembly of the German University Sports Association and the NRW State Conference on University Sports
  • Contact person for students with sport-related concerns
  • We are also happy to cooperate with the General Student Committee (AStA).

At student level, you can get support from the AStA, and at university level from the Central Business Unit for Sport and Exercise (ZB-SB). It should be mentioned that this is an unpaid honorary position! If you have any questions, please contact the AStA!